loading...
دنیای بازی
ثبت نام کنید

سلام دوست عزیز مهمان اگر این پیام را مشاهده میکنید به معنی این است که ثبت نام نکردید ثبت نام کنید لذت ببرید.

ثبت نام

توجه:

اگر ثبت نام کنید بنر وبلاگ یا سایت شما به طور رایگان در سایت ما قرار می گیرد

فقط کافی است بنر و ادرس پروفایل خود را به ما از طریق این جا به ما ارسال کنید همراه نامی که ثبت نام کردید
آخرین ارسال های انجمن
پویا قلی پور بازدید : 4874 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

حماسه آلواتان شرح دلاوری‌های شهید محمود کاوه و همرزمانش با ضدانقلاب در کوه‌های آلواتان کردستان در جریان جنگ‌ تحمیلی است. کاظم، همرزم سردار شهید محمود کاوه، با راهنمایی‌های او به روستایی می‌رسد که ضدانقلاب آن را به تصرف درآورده و اهالی روستا را به شهادت رسانده‌اند. کاظم باید جاسوس را پیدا کند و ...



سبک بازی:

 اکشن اول شخص  
نقد و بررسی کامل

توسط تبيان مشهد در حال طراحي است:

بازي هشت مرحله‏اي نبرد آلواتان

طيف وسيعي از كاربران رايانه‏ها مخاطب بازيهاي رايانه‏اي بوده كه اين پتانسيل به خوبي توسط شركتهاي بزرگ توليد بازي هاي رايانه‏اي در دنيا تشخيص داده شده و اين شركتها تمام تلاش خود را در راستاي به دست آوردن سهم بيشتري از اين بازار بكار گرفته‏اند. اين شركتها در راستاي دستيابي به اين هدف، از ابزارهاي و روشهاي مختلفي استفاده ميكنند. از طراحي محيطهاي سه بعدي زيبا و با گرافيك بسيار قوي و هنرمندانه گرفته تا ايجاد ارتباط واقعي و متقابل با كاربر بر اساس قوانين فيزيكي دنياي واقعي. برخي نيز با هدف قرار دادن نياز كاربران به هيجان، به طراحي بازيهاي مهيج پرداخته و بدين طريق سهمي از اين طيف گسترده مخاطبان را به خود جذب كرده‏اند. اما با وجود گوناگوني تكنيكها و ابزارهاي بكار گرفته شده در آنها ،اكثر اين بازيها هيچگونه پيام فرهنگي و آموزشي براي كاربران نداشته و صرفاً به پر كردن اوقات كاربران پرداخته و كاربر، حتي بعد از بازيهاي طولاني و بي وقفه، در هيچ زمينه علمي، فرهنگي و يا اجتماعي، افزايش مهارت و كارايي نخواهد داشت.

واحد طراحي بازيهاي رايانهاي شركت تبيان ،مركز مشهد، در سال 1387 فعاليت خود را آغاز نمود.

هدف كار اين گروه، بكارگيري ابزارهاي مناسب ساخت بازي در جهت بومي‎سازي فناوريهاي توليد بازي مي‏باشد. بازيهايي كه دغدغه طراحان آن صرفاً جذب مخاطب و افزايش تعداد آنها نيست. بلكه هدف ارائه مفاهيم و ارزشهاي فرهنگي، ديني، اجتماعي و اعتقادي از يك سو و معرفي بزرگان و نوابغ و خردمندان اين مرز و بوم از سوي ديگر مي‏باشد تا هم از اتلاف وقت مخاطبان جلوگيري نموده و هم گامي در افزايش معلومات و توان و مهارتهاي فرهنگي-اجتماعي افراد برداشته باشد.

البته در اين راستا، اين گروه با بهره‏گيري از افراد و نيروهاي توانمند، تمام توان خود را بكار گرفته‏اند تا گنجانيدن مفاهيم و ارزشهاي ذكر شده،با وجود محدوديتهاي ابزاري، با كيفيت مطلوب و مناسبي صورت پذيرد. اميد است كه در آينده‏اي نزديك، مسئولين محترم مربوطه و دست‏اندركاران امور فرهنگي و اجتماعي، اهميت موضوع را بررسي نموده و موانع و محدوديت‏ها را برطرف نمايند.

طي مذاكراتي كه با كنگره سرداران شهيد استان خراسان انجام شد، با توجه به ايفاي نقش ارزنده سرداران اين استان در پيروزي كشورمان در دفاع از ميهن، اولين پروژه اين گروه در اين مسير ،طراحي بازي هشت مرحله‏اي نبرد آلواتان تعيين گشت.

نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان

آلواتان نام روستايي در كردستان است كه شاهد درگيريها و رشادتهاي شهيد محمود كاوه، يكي از بزرگمردان دفاع مقدس بوده است. استراتژي ها و راهكارهاي ارائه شده توسط اين شهيد بزرگوار و رشادت هاي ساير رزمندگان ايران به همراه از خود گذشتگي ها و همكاري هاي نيروهاي كرد منطقه، توانست دشمن را با وجود در اختيار داشتن تسليحات فراوان و نقاط سوق‏الجيشي منطقه، وادار به عقب‏نشيني نمايد.

طي اين هشت مرحله، مخاطب در محيطي كه تا حد ممكن شبيه محيط واقعي نبرد و روستاهاي آن منطقه طراحي شده قرار خواهد گرفت و ضمن درك دشواري هاي نبردهاي انجام شده، با ساختار محيطي و اقليمي آن منطقه از از كشور عزيزمان آشنا خواهد شد.

براي طراحي اين بازي، ابتدا مطالعات و تحقيقات گسترده‏اي جهت جمع‏آوري مستندات مربوطه و درك محيط و شرايط نبرد صورت گرفته است. در اين راستا از همكاريهاي ارزنده برادر ايافت، از همرزمان شهيد كاوه و حاضرين در آن نبرد بهره‏گيري شده است.

نبرد آلواتان

همچنين جهت بازسازي و طراحي سه بعدي و تا حد ممكن واقعي محيط مربوطه و بناها و افراد و تشخيص پوشش و فرهنگ ساكنان منطقه مطالعات فراواني صورت گرفته است.

نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان

هم اكنون مرحله اول اين بازي در حال توليد بوده و موانع و مشكلات تكنيكي انجام كار تا حد زيادي برطرف شده است.

اميد است كه راهنمايي ها و نظرات ارزنده دوستان و مخاطبان و همچنين همكاري سازمانها و ارگانهاي فرهنگي، ياريگر تلاشمان در راستاي نيل به اين اهداف گردد.

علاقمندان مي توانند دموي اين بازي رايانه اي را اينجا مشاهده نمايند.

 

مدير روابط عمومي دفتر تبيان خراسان به نقل از مدير كنترل پروژه بازيهاي رايانه‏اي دفتر مشهد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بازی انلاین shell shock live2

    بازی انلاین shell shock live 2 در پویا انجمن.

    کلیک کنید


    آمار سایت
  • کل مطالب : 154
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 216
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 6,852
  • بازدید کلی : 148,920