loading...
دنیای بازی
ثبت نام کنید

سلام دوست عزیز مهمان اگر این پیام را مشاهده میکنید به معنی این است که ثبت نام نکردید ثبت نام کنید لذت ببرید.

ثبت نام

توجه:

اگر ثبت نام کنید بنر وبلاگ یا سایت شما به طور رایگان در سایت ما قرار می گیرد

فقط کافی است بنر و ادرس پروفایل خود را به ما از طریق این جا به ما ارسال کنید همراه نامی که ثبت نام کردید
آخرین ارسال های انجمن
پویا قلی پور بازدید : 972 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (1)

تا به حال در خبرها و مقاله های مختلف از ویژگی های جدید FIFA 12 زیاد شنیده ایم و به خوبی می دانیم آنها چه تاثیری بر گیم پلی فیفا خواهند گذاشت و به قول اکثر سایت ها و مجلات بزرگ مرتبط با بازی های رایانه ای، انقلابی عظیم در بازی های ورزشی ایجاد خواهند کرد. با همه ی این اوصاف، بد نیست بار دیگر نگاهی اجمالی بر آن ها داشته باشیم و پس از بررسی آن ها، به طور مفصل در مورد یکی از ویژگی های جدید این بازی یعنی دفاع تاکتیکال، که به عقیده ی من بزرگترین تغییر در نسخه ی جدید فیفا است، بحث کنیم:

· موتور جدید برخورد بازیکنان(Player Impact Engine): این ویژگی در تریلری که EA از بازی ارائه داد معرفی شد. این موتور به برخورد بازیکنان تنوع بیشتری می دهد و باعث کنترل شدن حرکت بازیکنان نیز می شود. هم چنین با قرار گرفتن این موتور در بازی، برخوردها از لحاظ فیزیکی نیز واقع گرایانه تر می شوند و تجربه ی لذت بخش تری از یک شبیه ساز فوتبال را پدید خواهند آورد.

· دریبلینگ دقیق(Precision Dribling): با استفاده از این ویژگی جدید، بازیکنان می توانند در حالی که بدن خود را بین توپ و بازیکن حریف قرار داده اند دریبل های مختلف را اجرا کنند. این سیستم جدید باعث می شود بازیکنان کنترل بیشتری بر روی توپ داشته باشند و این کنترل را با توجه به موقعیت خود در زمین دقیق تر نیز انجام میدهند. به طور مثال هنگامی که بازیکن توپ را لب خط نگه داشته است، نسبت به هنگامی که وسط زمین حرکت می کند، کنترل دقیق تری بر روی توپ خواهد داشت.

· هوش بازیکن حرفه ای(Pro Player Intelligence): با این ویژگی بازیکنان، به توانایی های هم تیمی ها و یاران حریف بیشتر دقت می کنند. برای مثال هنگامی که یک بال از جناحین حرکت می کند در صورتی که یکی از یاران خود را که توانایی سرزنی خوبی داشته باشد- مانند پیتر کراوچ- ، در محوطه ی جریمه ببیند، توپ را سانتر می کند؛ در صورتی که اگر بازیکن از نظر سر زنی ضعیف باشد بر می گردد و به دنبال بازیکن آزاد در میانه ی میدان می گردد.

· منوی بازی به طور عمده دچار تغییر شده , هم چنین یک دوربین جدید به بازی اضافه شده که به عنوان دوربین اصلی بازی هم در نظر گرفته شده است. برای اولین بار گزارشگر عرب هم به بازی اضافه شده است و دو گزارشگر عرب با نام های عصام الشوالی و عبدالله مبارک الهربی با سبک خاص و هیجان انگیز گزارش های ورزشی اعراب، گزارش بازی را بر عهده خواهند گرفت. گزارش انگلیسی بازی نیز بر عهده ی آلن اسمیت بازیکن سال های دور آرسنال و مارتین تایلر می باشد .هم چنین اندی تاوزند و کلایو تیدزلی هم در تورنومنت ها وظیفه ی گزارش بازی را بر عهده دارند و البته می توانند به عنوان گزارشگرهای اصلی بازی هم انتخاب شوند.

این بود خلاصه ای از ویژگی های جدید. اما اکنون بپردازیم به جالب ترین و انقلابی ترین ویژگی جدید فیفا، دفاع تاکتیکال.

مکانیک حرکت بدون توپ در فیفا 12 کاملا تغییر کرده است و کسانی که در چند سال اخیر با فیفا انس گرفته اند، به محض بازی کردن با نسخه ی جدید این تقاوت را احساس خواهند کرد. این تغییر به قدری محسوس است که بالانس و جریان بازی را به کل عوض می کند و به بازی گردش جدیدی می دهد.

اما دلیل این همه تغییر چه بوده است؟ مسلما درخواست طرفداران سری فیفا. اگر از طرفداران این بازی هستید و در سه چهار سال اخیر فقط فیفا مشغول فیفا بازی بوده اید ، حتما متوجه این موضوع شده اید که مدافعان درمواقع غیر ضروری به جلو حرکت کرده و در طی مسابقه این حرکت را بارها تکرار میکنند، یا اینکه فضای زیادی پشت سر و در کنار خود ایجاد می کنند که به مهاجمان حریف امکان تحرک و جا به جایی زیادی می دهد. این نوع سیستم دفاعی نتیجه ی فرعی نه چندان خوشایند مکانیک فشاری بود که در چند نسخه ی اخیر این سری تکرار شده و تقویت شده بود. در سیستم گذشته شما هنگامی که می خواستید توپ را از حریف بگیرید، باید دکمه مورد نظر ( مثلا A یا B در نسخه ی X360) را نگه می داشتید، تا مدافع بدون هیچ دقت خاصی، کاملا احساسی به سمت حریف بدود و با افزایش فشار بتواند توپ را برباید. این حرکت باعث می شد خط دفاع شما کاملا بهم بریزد و کار را برای تیم حمله کننده بسیار آسان کند. بیرون آمدن از زیر فشار حملات حریف واقعا مشکل بود و بازیکن می بایست از نظر مهارت در سطح بالایی بود تا میتوانست به درستی عمل فاع کردن را انجام دهد.

با تغییرات چشم گیری که دفاع تاکتیکال در فیفا12 ایجاد کرده است، این عدم توازن و بی ثباتی بر طرف شده است. دفاع کردن و حمله کردن از نظر اهمیت کاملا برابر شده اند و هر دو به یک اندازه به عنوان بخش مهمی از گیم پلی بازی ایفای نقش می کنند. با اینکه نحوه ی توپ ربایی مانند گذشته است و شما هنوز هم باید دکمه ی A یا B را فشار دهید، اما بر خلاف گذشته، مدافع دیگر با بی مسئولیتی و بی اعتنایی خط دفاع را رها نمی کند، بلکه با احتیاط به بازیکن حریف نزدیک شده و در حالتی که دیوید روتر، سازنده ی بازی، آن را "حالت مهار" می نامد، قرار می گیرد.به عبارتی، دیگر خط دفاع شما بهم نمی ریزد و حالت دفاعی خود را کاملا حفظ می کنند.

اما با این سیستم شما نمی توانید به سادگی توپ را به چنگ بیاورید. اینجاست که دفاع تاکتیکال وارد عمل می شود. در هنگامی که شما در حال مهار حمله ی حریف هستید، در عین حال باید به فکر بدست آوردن توپ و موقعیت نیز باشید. بگذارید با یک مثال قضیه را روشن تر کنم. مثلا شما با اشلی کول در حال بازی هستید و نانی (همانند چیزی که در فوتبال واقعی مشاهده می کنیم) از سمت راست در حال حمله است. در این هنگام،در حالت ایده آل، شما باید کاری کنید که او توپ را با پای چپ خود که ضعیف تر است جا به جا کند و این کار با باز گذاشتن جهت حرکت به سمت داخل محوطه ی جریمه انجام می شود.این حالت مهار جدید به شما این اجازه را می دهد که چنین کاری را با کنترل بسیار بیشتری انجام دهید.

در سیستم دقاعی جدید فیفا شما باید مانند یک مدافع فکر کنید و در موقعیت های حساس تصمیم بگیرید. برای مثال هنگامی که با مهاجم حریف بر سر گوشه ی زمین رقابت می کنید، باید مثل یک مدافع حرفه ای موقعیت را ارزیابی کنید و پیش خود بگویید که آیا پاداش یک تکل موفق از جریمه ی دادن خطا با ارزش تر است یا نه. روتر در این مورد می گوید:"دیگر فقط فشار دادن دکمه، ارسال موشک انسانی و برو برایم توپ را بگیر نیست."

تاثیر این سیستم دفاعی جدید فقط بر روی خط دفاعی نیست، بلکه کل جریان بازی دچار تغییر می شود. اکنون شما باید بدون توپ حرکات مناسب را انجام دهید و حرکات خود فکر کنید. اما مهم تر از آن، سرعت بازی، در جهت واقعی تر کردن گیم پلی کاهش می یابد. اکنون شما فرصت بیشتری برای حرکت با بازیکنان و امتحان کردن چیزهای جدید دارید.

شاید پیش خود بگویید کسانی که ساعت های زیادی وقت صرف کرده اند تا سیستم ایجاد فشار را به خوبی یا بگیرند باید چه کنند؟ برای کسانی که به آن سیستم قدیمی عادت کرده اند، یک منحنی یادگیری وجود دارد و خوشبختانه این منحنی شیبدار نیست. پس از چند بار بازی کردن بازیکنان خودشان به قدری با سیستم جدید رابطه بر قرار میکنند که بر سر مدافعان برای پر نکردن فضا فریاد می زنند. بازیکنان به زودی با سیستم مهار خود را وقف داده و کنترل بسیار بیشتری بر روی دفاع خود بدست خواهند آورد.

این سیتم دفاعی فیفا را یک قدم به هدف بازسازی یک فوتبال واقعی نزدیک می کند و بر چسب شبیه سازی حمله در فوتبال را از آن جدا میکند. به قول روتر:"هم اکنون دو بازی وجود دارد، یکی با توپ و دیگری بدون توپ."

به عنوان آخرین توضیح در مورد دفاع تاکتیکال باید بگویم که اکنون شما می توانید با تکیه بر دفاع و ضد حمله برنده ی مسابقه باشید. دیگر نیازی به حمله ی مستقیم نیست بلکه با یک دفاع منطقه ای چند لایه و منطقی می توانید بزرگ ترین تیم ها را از پا بیندازید.

اما خوب تغییرات فیفا فقط به همین جا ختم نمی شود.بخش Career Mode نیز تغییر بسیار زیادی داشته است، هر چند هنوز اطلاعات زیادی در این مورد منتشر نشده است. اکنون شما می توانید در جزئی ترین مسائلی که به تیمتان مربوط می شود دخالت کنید. مثلا می توانید استعدادیاب های تیم را خودتان انتخاب کنید تا به دنبال بهترین و آینده دار ترین بازیکنان جوان بگردند و یا اینکه می توانید به خاطر یه مصاحبه ترکیب تیم خود را به کل عوض کنید. بخش خرید و فروش بازیکن نیز کاملا تغییر کرده است و بازیکنان اکنون نسبت به تیم خود وفادار ترند. بازیکنان پیشنهادات خود را دقیق تر بررسی می کنند و حتی می توانند خودشان مذاکرات را به هم بزنند. تغییرات در فیفا به همین جا ختم نمی شود و همانگونه که در ابتدا نیز توضیح دادم،گزارشگران و منوی بازی نیز عوض شده اند.

به نظر می رسد رشد فیفا در سبک بازی های ورزشی هر ساله بیشتر می شود و این فرنچایز تفاوت خود را با سایرین بیشتر نشان می دهد. به طور قطع فیفا در زمینه ی بازی های ورزشی بی رقیب است و شاید فقط سری NBA 2K با آن در سال های اخیر رقابت تنگاتنگی داشته است. این بازی زیبا در تاریخ 29 شهریور منتشر می شود.

 منبع : بازی نما

پویا قلی پور بازدید : 1332 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)

 

سازنده: EA Sports
 ناشر: EA Sports
 سبک: ورزشی
 پلت‌فرم: PC - Xbox360 - PS3 - Wii - PS2 - DS - PSP
 تاریخ انتشار: 6 مهر 1389

باز هم یک سال دیگر، باز هم EA Sports و باز هم یک FIFA جدید. امسال هم با شروع لیگ های فوتبال در سرتاسر جهان پانزدهیمن نسخه از سری بازی های FIFA با عنوان FIFA Soccer 11 عرضه شد. سری بازی های FIFA همیشه یکی از سوگلی های EA و بخش ورزشی آن یعنی EA Sports بوده است و به همین دلیل این عنوان یکی از پر هزینه ترین، پر طرفدارترین و پر فروش ترین بازی های آن ها به حساب می آید. حال ببینیم امسال EA با FIFA 11 چه دستاوردهای تازه ای را برای طرفدارانش به ارمغان آورده است.


 

گرافیک


قسمت گرافیک اولین چیزی است که بخصوص در این بازی بسیار به چشم می آید و همه می خواهند بدانند امسال این بازی از نظر گرافیکی چقدر پیشرفت کرده است. در بازی هایی که سالیانه عرضه می شوند، نمی توان دنبال تغییرات چشم گیر و خیره کننده ای در بخش گرافیک گشت. اما از طرف دیگر سازندگان، این بخش را دست نخورده نمی گذارند و همیشه سعی می کنند کمی اصلاحات در آن انجام دهند و یا کمی به جلوه های بصری بازی اضافه کنند. در ابتدا باید گفت که این بازی برای دارندگان PC در زمینه گرافیک یک تحول عظیم و شگفت انگیز به شمار خواهد رفت. چرا که تا قبل از این بازی نسخه PC سری بازی های FIFA همچنان همان نسخه نسل قبلی بود که با تغییراتی برای این پلتفرم عرضه می شد. اینبار دارندگان PC می توانند از یک FIFA نسل جدید با گرافیک بسیار خوب لذت ببرند. در نگاه کلی تفاوت چندان زیادی در گرافیک این نسخه با نسخه قبلی دیده نمی شود. اما با کمی دقت به مسائلی پی خواهیم برد که این قسمت را از نسخه قبلی بهتر کرده اند. یکی از آن ها، کمتر شدن سطوح لرزان (Aliasing) در بازی است. البته این موضوع در حالت دوربین پیش فرض بازی مشخص نیست. بهترین روش برای تشخیص آن، این است که به حالت صحنه آهسته بروید و دوربین را تاجایی که می شود به توپ نزدیک کنید و به اطراف دقت کنید. تغییر بعدی را می توان در اضافه شدن چهره های Mo-Cap جدیدتر به بازی اشاره کرد. اضافه شدن چهره های بیشتر به بازی لذت بازی را بیشتر کرده است. همچنین داورها نیز همانند بازیکن ها از چهره های واقعی بهره می برند. دیگر تغییر بازی، اضافه شدن انیمیشن های بیشتر برای بازیکنان بخصوص داورها است. همانطور که قبلا سازندگان اعلام کرده بودند، در این نسخه ورزشگاه جدیدی به بازی اضافه نشده است و در عوض، ورزشگاه های کنونی کمی بازسازی شده اند. در طراحی بازیکنان، از سیستم جدیدی استفاده شده است که بازیکنان به راحتی بتوانند از روی ظاهر، آن ها را بشناسند.


 

موسیقی/صداگذاری


همچنان صداگذاری این سری از بازی ها بسیار خوب است. گزارشگری بازی یکی از عواملی است که همیشه یکی از نقاط قوت سری بازی های FIFA بوده است و به طبع این بازی نیز از امتیاز برخوردار است. همانند نسخه های قبلی، آقایان مارتین تایلر (Martin Tyler) و اندی گری (Andy Gray) این بازی را به خوبی گزارش و تحلیل کرده اند. گزارشگری بازی در مقایسه با نسخه های قبلی بسیار بهتر است. دیالوگ ها بیشتر و تکرار در آن ها کمتر شده است. تنها افکت صوتی که سری بازی های فوتبال را بسیار زیبا و هیجان انگیز می کند، صدای تشویق و هیاهوی تماشاچیان است. در این بازی نیز تشویق تماشاچیان و عکس العمل آن ها در صحنه های حساس بازی، حساسیت آن لحظه ها را چند برابر کرده است. طبق پیش بینی قبلی، برای منوهای مختلف بازی هم یکسری آهنگ های لیسانس شده جدید به موسیقی های فراموش نشدنی این سری از بازی ها اضافه شده است.


 

گیم پلی


اصلی ترین و مهمترین تغییر بازی در بخش گیم پلی صورت گرفته است. تغییرات بسیاری در گیم پلی بازی ایجاد شده و همین طور امکانات و قابلیت های زیادی به گیم پلی بازی اضافه شده است. در این نسخه هوش مصنوعی بازیکنان به شدت تقویت شده و همین باعث شده است که بازیکنان نسبت به حرکات حریف حساس تر باشند و سریع تر و بهتر از خود واکنش نشان دهند. یکی از قابلیت های جدید، اضافه شدن حالت های مختلف برای دفاع کردن و کنترل مدافعی است که قصد گرفتن توپ از حریف را دارد. در این حالت قابلیتی به نام Jockey در بازی قرار دارد که بازیکن مدافع از آن بهره می برد. برای انجام این حرکت باید دکمه L2 (در PS3) را نگه داشت و به وسیله LS مدافع را با توجه به مسیر حرکت مهاجم، هدایت کنید. این امکان بیشتر برای جلوگیری از سانتر حریف صورت می گیرد. Jockey زمانی کاربرد دارد که بازیکن حریف سریع ندود و قصد دریبل کردن داشته باشد. اما اگر بازیکن حریف در حال دویدن باشد، باید از حالت Running Jockey استفاده کرد. برای استفاده از این حرکت باید دکمه های L2 و R2 را نگه داشت. حالت دیگر Jockey Press نام دارد. این قابلیت زمانی کاربرد دارد که بخواهید توپ حریف را بدون تکل بگیرد. برای اینکار، کافی است دکمه X و L2 را نگه دارید. زمانی که بازیکن مدافع در لحظه مناسب قرار گرفت، دکمه L2 را رها کنید تا توپ را بزند. قابلیت دیگر Secondary Press نام دارد. این عمل را با نگه داشتن دکمه O می توانید انجام دهید. اما مسئله جالب تر این است که در شرایط مختلف بازی می توانید قابلیت ها را با یکدیگر ترکیب کنید. به طور مثال با ترکیب قابلیت های Running Jockey و Secondary Press می توانید توپ های هوایی و توپ هایی که فاصله زیادی را طی می کنند را قطع کنید. از این قابلیت ها در حمله و آفسایدگیری نیز در بازی قرار گرفته است. البته اگر دوست دارید روی تمام آن ها تمرکز پیدا کنید، باید مدتی را در قسمت تمرینی بازی سپری کنید. از دیگر قابلیت های اضافه شده به بازی، بخشی است که در آن به طور اختصاصی کنترل دروازه بان به بازیکن داده می شود. در نسخه های قبلی قسمتی به نام Be A Pro در بازی وجود داشت و که می توانستید کنترل یک بازیکن را انجام دهید. در این قسمت جدید، کنترل دروازه بان نیز به بازی اضافه شده است و در این قسمت شما دقیقا در نقش یک دروازه بان قرار می گیرید و هیجان ها و اضطراب های او را تجربه می کنید. سعی شده تا همه چیز در این حالت بسیار طبیعی باشد. باید در کنترل و حرکت دادن دروازه بان دقت کنید. حرکت های به موقع می توانند دروازه را نجات دهند و حرکت های دیر و یا سریع می توانند دروازه را باز کنند. در موقعیت های تک به تک باید بهترین انتخاب را بکنید. موقعیت را باید بسنجید، چرا که ممکن است از راه های مختلف گل بخورید. در جاگیری ها باید دقت داشته باشید. باید فضا را روی بازیکن حریف ببندید تا نتواند فرصت گل زنی پیدا کند. اشتباهات شما در روند بازی، در روحیه دروازبان و مربیان تاثیر خواهد گذاشت. یک عکس العمل درست دروازه بان را به یک ستاره و یک حرکت اشتباه او را به منفورترین فرد زمین تبدیل می کند. یکی دیگر از بخش هایی که مورد توجه بسیار از بازیکنان قرار گرفت، حرکات شادی پس از گل است که بازیکن می توانست آن ها را خود انجام دهد. این بخش در بازی امسال بهتر شده است و حرکات زیبای دیگری نیز به آن اضافه شده اند. همچنین برای بازیکنان معروف خوشحالی های خود آن ها در بازی قرار گرفته است. سیستم پنالتی زدن هم در FIFA 11 شامل تغییراتی بوده و لذت آن ها را چندین برابر کرده است. همان طور که گفته شد، هوش مصنوعی بازیکنان در این بازی بهتر شده است. این مسئله در سرعت بازی تاثیر بسیاری گذاشتی است. بازیکنانی که به وسیله هوش مصنوعی کنترل می شوند، اگر در تیم شما باشند، همیشه فضاهای پشت سر شما را پوشش می دهند و اگر توپ را از دست بدهید، می توانند توپ را پس بگیرند. در هنگام حمله، بازیکن های شما به سرعت خود را به زمین حریف می رسانند و در مکان هایی قرار می گیرند که سریع توجه شما را به خود جلب کنند. داور در این نسخه دیگر حکم یک فرد بی مصرف را در بازی ندارد. حضور او به خوبی در بازی دیده و احساس می شود. حرکات او بسیار خوب و نرم است. به خوبی از مسیر توپ کنار می رود و می تواند از روی توپ بپرد یا جاخالی دهد. در کل می توان گفت که FIFA 11 کامل ترین گیم پلی را در بین سری بازی های FIFA دارد و می تواند افراد ناراضی از گیم پلی را راضی کند.


 

نتیجه گیری


بازی FIFA 11 امسال سعی کرده تا با تکمیل کردن قسمت گیم پلی خود یک تجربه بسیار خوب را برای بازیکنان خلق کند. امسال، سالی است که همه طرفداران FIFA روی سه پلتفرم PC ،PS3 و Xbox 360 می توانند یک عنوان یکسان را تجربه کنند. نسخه جدید FIFA می تواند برای طرفداران این عنوان ستاره ای درخشان در بین نسخه های باشد که تا کنون از این بازی منتشر شده است. 

 

   
پویا قلی پور بازدید : 976 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)
/////توجه: این بازی دارای حجم فوق العاده بالایی میباشد-حجم بازی:15 مگ///// افرادی که اینترنت دایال آپ دارن کلا بی خیال شن. کسانی هم که adsl دارن دانلود دو ثانیه قطع کنن سریع میاد. بازی Plants vs. Zombies این بازی از سری بازی های ماجرایی و سرگرم کننده است و از سری از بازی های مدیریتی می باشد که با حجم پایین شما می توانید از این بازی لذت ببرید شرح بازی :شما در این بازی یک باغچه کوچک دارید که در آن گل های زیبایی می کارید شما باید در زمانی که گلهای شما به رشد کامل خود رسیدند از آنها محافظت کنید اما در این میان zombies به شما حمله میکنند و می خواهند که به شما آسیب بزنند آما شما باید از باغچه ی خود محافظت کنید.از مزایای این بازی میتوان به تنوع مراحل بازی اشاره نمود(این بازی شامل 50 مرحله ی اصلی و 200 مرحله ی فرعی میشه) همیشه انتخاب بهترین بازی سال از نگاه منتقدان یک بازی پرفروش و با هزینه گزاف برای ساختن آن نیست.بازی هایی در دنیا وجود دارند که با اینکه هزینه زیادی برای ساخت آن ها صرف نمی شود اما فاکتور ها و پتانسیل هایی را دارا هستند که از خیلی از بازی های تاپ و گران قیمت ارزش بیشتری داشته و می توانند از لحاظ فنی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.در این بازی خلاقانه و متفاوت لشکری از زامبی ها در مقابل گیاهان قرار می گیرند شما در نقش گیاهان نباید اجازه دهید که لشکر زامبی ها به خانه نزدیک شوند و در آن نفوذ کنند ،با پیشرفت در بازی به تعداد گیاهان و زامبی ها اضافه می شود و بازی لحظه به لحظه مهیج تر و نفس گیر تر دنبال می شود.اگر دقت و سرعت عمل مناسب داشته باشید می توانید بر دشمنان خود پیروز شده و لذت دوچندانی را تجربه کنید.. سايت IGN به اين بازي امتياز 9 را از 10 داده است و به علت زيبايي و سبك فوق العاده اين بازي قرار است بر روي XBox360 نيز منتشر شود.Plants vs Zombies زامبی ها به سمت خانه شما حمله مي كنند و شما باید با كاشتن گل و گياه هاي متفاوت كه در باغچه هاي خانه ي خود مي كاريد از حمله به خانه تان جلوگيري كنيد. تنوع در گل و گياه بالاست به طوري كه تا پايان بازي 50 نوع گل و گياه در اختيارتان است . انواع زامبي ها در اين بازي وجود دارد معمولي و كند گرفته تا زامبي مايكل جكسوني و ماشين سوار و...
دستو عمل: تنها موارد مورد نیاز برای بازی کمی فکر و موس می باشد
بازی مورد نظر در ادامه مطلب
پویا قلی پور بازدید : 91 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (0)

The Ramparts

بازی با یک CS بسیار زیبا و با هیجان بالا شروع خواهد شد. پس از اتمام آن، کنترل پرنس در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از پله ها به پایین رفته و دکمه پرش را که در زیر تصویر مشاهده می کنید فشار دهید. سپس پلکان را تا انتها ادامه دهید تا به اولین نبرد خود وارد شوید. 2 سرباز را نابود کنید. سپس از دیوار سمت راست خود بالا بروید. به سمت چپ رفته و دوباره از دیوار بالا رفته تا یک گلوله منجنیق راه شما را خراب کند. حال بر روی دیوار سمت راست خود راه رفته تا به دشمنان مقابل خود برسید. آن ها را نابود کنید. سپس به مسیر خود ادامه دهید تا دوباره مجبور شوید از دیوار سمت راست خود عبور کنید. حال به انتهای این مسیر برخورد می کنید. از دیوار بالا رفته و لبه آن را بگیرید. از یک پیچ عبور کنید و سپس خود را به لبه پایین تر انتقال دهید. در این هنگام تیرهایی به سمت شما پرتاب خواهد شد. به سرعت مسیر خود را ادامه دهید تا زمانی که به انتهای این لبه رسیده و دوربین جهت بالا را نشان دهد. حال کافی است یک لبه بالاتر رفته و مسیر را به سمت چپ تا انتها ادامه دهید. پس از رسیدن به سطح صاف زمین یک میان پرده کوتاه را تماشا می کنید.
پس از تمام شدن میان پرده تعداد زیادی دشمن به سوی شما حمله ور می شوند. تمام آنها را نابود کنید. سپس از دیوار سمت راست خود به قسمت بعدی بروید. کوزه های مقابل خود را شکسته تا به اتاقی وارد شوید. از این اتاق باید خارج شوید. نحوه انجام کار به این صورت است که ابتدا از دیوار روبروی خود بالا رفته و به سمت راست بروید. سپس به لبه بالا خود رفته و به طرف مقابل پریده و مسیر را ادامه دهید. پس از رسیدن به انتهای مسیر به طرف مقابل پریده و سپس به سمت چپ رفته تا از روی دیوار لبه بعدی را بگیرید. پس از گرفتن این لبه پرنس را به لبه بالایی انتقال داده و در سمت چپ مسیر در انتها به لبه بعدی پریده و مسیر را به پایان برسانید. حال دوباره منجنیق ها راه شما را از بین می برند. از دیوار سمت راست خود کمک گرفته و به قسمت بعدی بروید. در این جا باید خود را به لبه روبرویی برسانید. برای این کار از دیوار سمت راست کمک گرفته و در انتهای لبه به سمت چپ پریده و در انتها به کمک پرده قرمز رنگ به طبقه پایین بروید. حال دوباره باید از پرتگاهی که در سمت چپ خود مشاهده می کنید عبور کنید تا به بالای یک پرده قرمز رنگ برسید و دوباره از آن پایین بروید. در این زمان شما کافی است که حرکتی جدید را تجربه کنید که در حین راه رفتن بر روی دیوار به سمت چپ خود پریده و سپس به پرده روبرویی خود چنگ زده و به پایین بروید.
در این هنگام به اتاقی وارد می شوید که در وسط آن یک دکمه دایره شکل وجود دارد. به روی آن بروید تا دروازه ای باز شود و با دشمنان مواجه شوید(در این هنگام Memories of Azad برای شما باز خواهد شد). پس از نابودی سربازها از دروازه عبور کنید و به کمک دیوار سمت راست به لبه مقابل بروید. سپس به سمت مقابل پریده و به کمک دیوار سمت راست و دو لبه ای که مشاهده می کنید به قسمت بعدی بروید. حال شما باید از روی دیوار سمت چپ خود عبور کنید و پس از لمس صفحه دایره شکل به سرعت از دروازه سمت راست خود عبور کنید. در اتاق بعدی به کمک دیوار به طبقه بالا بروید تا پرنس برادر خود را مشاهده کند.




The Fortress
پس از دیدن این میان پرده کوتاه از الوار کنار خود عبور کنید تا به کمک پرده قرمز رنگ به طبقه پایین تر بروید. 2 سربازی که در مقابل می بینید را نابود کنید و سپس به کمک دیوار مقابل خود مانند همیشه مسیر را ادامه دهید تا به یک سری الوار شکسته برسید. از این الوارها عبور کنید و به کمک پرده به پایین رفته تا سربازانی را مشاهده کنید. تمام آن ها را نابود کنید.(در صورتی که در این قسمت ضربه ای را دریافت نکنید و آخرین دشمن را با نگاه داشتن دکمه X در Xbox و مربع در PS3 نابود کنید Big Finish را دریافت می کنید.) حال به کمک آجرهای بیرون زده از دیوار مقابل به بالا رفته و مسیر را تا رسیدن به میان پرده بعدی ادامه دهید. پس از دیدن آن از دیوار سمت چپ خود مسیر را ادامه دهید تا به قسمت بین طاق ها برسید. حال به کمک آجرها به سمت راست خود رفته و در انتها بر روی الوار پریده و بازهم به کمک آجرهای روبروی خود به سطح زمین بروید. پس از این کار از سوراخی که در دیوار مشاهده می کنید عبور کرده و دشمنان آن سوی دیوار را نابود کنید. حال از سکوی مقابل خود بالا رفته و به سمت راست پیچیده تا به کمک دو لبه ای که مشاهده می کنید به الوارها برسید. پس از رسیدن به الوارها کافی است به کمک آجرها مسیر را تا بالا ادامه دهید. در این هنگام به کمک دیوار سمت چپ خود و با استفاده از یک پرش خوب به الوارهای سمت راست خود پریده و مسیر را تا انتها ادامه دهید. سپس با استفاده از آجرهایی که در روبروی خود مشاهده می کنید به سطح پایین تر رفته و از روی الوارهای شکسته عبور کنید. سپس از دیوار سمت چپ خود به روی الوار بعدی رفته و با استفاده از آجرها به سکوی یکی از برج ها بروید و میان پرده ای را مشاهده کنید(در این هنگام A Warm Welcome برای شما باز خواهد شد).
پس از اتمام میان پرده شما باید راه را برای برادر خود باز کنید. برای این کار به عقب برگشته و به کمک الوارها دو صفحه فلزی سمت چپ و راست خود را لمس کنید. باید سریع عمل کنید زیرا عنصر زمان در این قسمت دخیل است. پس از آن راهی برای رسیدن به سومین صفحه برای شما باز خواهد شد. آن را لمس کنید تا میان پرده ای دیگر را مشاهده کنید. حال دروازه بسته شده است و برادر شما عقب نشینی کرده است. از در سمت چپ خود عبور کنید و به کمک لبه و آجرهایی که مشاهده می کنید پایین آمده و مسیر را تا رسیدن به اولین دشمنی که دارای سپر می باشد ادامه دهید. آنها را با روش گفته شده نابود کنید. سپس صفحه فلزی را لمس کرده و از دروازه عبور کنید. در این هنگام دشمنان زیادی به سمت شما هجوم می آورند. آنها را نابود کنید. سپس به سمت چپ رفته و در دوراهی بعدی سمت راست بروید تا صفحه ای دیگر را مشاهده کنید. پس از لمس آن به سرعت به سمت در رفته و از آن عبور کنید. حال مسیر را به داخل قصر ادامه دهید تا به دو ستون برسید. به کمک آنها به سطحی بالاتر رفته و میان پرده ای دیگر را مشاهده کنید.




The Palace Courtyard

پس از اتمام میان پرده ستون سمت راست خود را گرفته و مسیر را به مقابل ادامه دهید تا به سطحی صاف برسید. پس از آن دوباره به کمک ستون ها به بالا رفته تا دشمنان خود را مشاهده کنید. پس از نابود کردن آنها مسیر را تا انتها رفته و در سمت چپ خود به کمک دیوار ستونی را گرفته و مسیر را ادامه دهید تا به کمک یک پرده به محوطه اصلی قصر وارد شوید. در این قسمت دشمنان زیادی را باید نابود کنید پس مواظب Health Bar خود باشید. پس از پایان نبرد به سمت دروازه اصلی رفته تا میان پرده ای دیگر مشاهده شود. حال به کمک آجرهای سمت چپ دروازه به بالا رفته و به پشت خود پریده و ستونی را بگیرید. مسیر ستون ها کاملا مشخص است. آن را ادامه دهید تا زمانی که به سطحی صاف برسید. حال باید به کمک یک سری میله مسیر را ادامه دهید. دقت کنید که برای گرفتن میله شماره 4 باید بر روی دیوار راه بروید تا آن را بگیرید. پس از گرفتن میله چهارم کافیست به کمک پرده قرمز رنگ به قسمت بعدی بروید.




The Treasure Vaults
پس از ورود محل ذخیره طلاهای پادشاهی شما باید بر روی لبه مقابل خود رفته و از دیوار بالا بروید. پس از این کار به کمک دیواری که در انتهای مسیر سمت چپ قرار دارد باید میله هایی که در سمت راست است را بگیرید. پس از رسیدن به سطح بعدی کافی است میله سوم را گرفته و به کمک آن بر روی دیوار مقابل پریده و بالا بروید. سپس به یک راهروی باریک میرسید که باید به کمک دو دیواری که در طرفین قرار دارد مسیر را تا بالا ادامه دهید. حال باید به کمک پرده های قرمز رنگی که در مسیر وجود دارد به پایین رفته و به خزانه اصلی وارد شوید. پس از ورود به خزانه اصلی کافی است که بر روی دیوار سمت چپ خود راه بروید و با قابلیت پرش از یک دیوار به دیوار دیگر به سطحی که در بالای سر پرنس سمت راست قرار دارد برسید. پس از رسیدن به آن یک میان پرده را مشاهده می کنید. حال باید با عده زیادی از سربازان بجنگید. پس از کشتن آن ها به سمت راست اتاق رفته و به روی سکویی که مشاهده می کنید بروید. با استفاده از دیواره های ستون دایره شکل و میله آهنی به سطح مقابل برسید. سپس به سمت راست رفته و به کمک 5 میله دیگری که مشاهده می کنید مسیر را تا رسیدن به بالاترین نقطه ممکن ادامه دهید. حال به سمت چپ رفته و آخرین میله آهنی را گرفته و از دری که برای پرنس باز خواهد شد عبور کنید و از پله ها بالا بروید. در این هنگام یکی از میان پرده های اصلی بازی را مشاهده کنید(در انتها شما Solomon’s Army را دریافت خواهید کرد).
در این زمان شنها دوباره آزاد شده اند و اسکلت هایی را ساخته اند که با لمس کردن هر چیزی آنها را مانند سنگ سفت و بی حرکت می کنند. در این قسمت کافی است که از موانعی که در راه وجود دارد عبور کنید تا به یک مدخل جیوه ای مانند برسید. داخل شوید و از پله های روبروی خود بالا رفته تا یک میان پرده را تماشا کنید. پس گرفتن قدرت مورد نظر خود کافی است از پله ها پایین بیایید و دوباره از مدخل جیوه ای مانند عبور کنید. در این زمان از دروازه سمت چپ خود عبور کنید و قابلیت جدید پرنس را آزمایش کنید. پس از انجام این کار کافی است از مسیر عبور کنید(اگر خود را دوباره به داخل پرتگاه پرت کنید و بازگردانید Close Call را دریافت خواهید کرد و همچنین اگر کوزه ها را در بازی شکسته باشید صدمین کوزه در مقابل شماست که با شکستن آن Anger Management را دریافت می کنید). حال کافی است مسیر خود را با دقت ادامه دهید و از سقوط در موانع به وجود آمده جلوگیری کنید تا این قسمت نیز به اتمام برسد و میان پرده ای به نمایش درآید.





The Stables
پس از ورود به این منطقه یک مبارزه عظیم را در پیش رو خواهید داشت. در این قسمت می توانید این تعدادی از امتیازات بازی را دریافت کنید که به آنها اشاره خواهیم کرد. اولین امتیاز Like Dominoes هست که به راحتی می توانید با نگه داشتن دکمه مربوط به ضربه ساده و رنگی شدن شمشیر خود به 5 نفر ضربه وارد کنید و این امتیاز را دریافت کنید. امتیاز بعدی Air Time هست که کافی است با زدن دکمه پرش بر روی دشمنان خود و کشتن آنها، این موجودات را نابود کنید. با انجام 20 بار این امتیاز را نیز دریافت خواهید کرد. پس از اتمام مبارزات به منوی آپگریدها رفته و یک گزینه را به دلخواه انتخاب کنید تا Ding! Level Up! نیز برای شما باز شود. حال برای ادامه مسیر به انتهای سمت چپ اتاق رفته و به کمک دیوار چوبی و لبه های آن، با استفاده یک میله آهنی به سکوی مقابل خود بروید. در این زمان باید یک عملیات وسیع را برای رسیدن به هدف خود انجام دهید. ابتدا از چوب های بیرون آمده از دیوار مقابل خود بالا رفته و به سمت راست بروید. سپس بر روی دیوار راه رفته و به ستون سمت چپ خود پریده و مسیر را ادامه دهید تا به چوب های بیرون آمده از دیوار مقابل برسید. از سمت راست دیوار حرکت کنید و سپس با یک جهش ستون سمت راست خود را بگیرید و مسیر را تا رسیدن به سطح سمت چپ خود ادامه دهید. پس از قرار گرفتن بر روی سطح سمت چپ به بالاترین قسمت رفته و از دهانه سمت چپ خود میله آهنی دیگری را گرفته تا دروازه ای باز شود. سپس به کمک میله هایی که روبروی شما قرار دارد به سمت دروازه رفته و داخل آن شوید. حال از زیر در سمت راست خود وارد منطقه بعدی شوید و میان پرده ای کوتاه را مشاهده کنید.
در این لحظه شما با یک تله جدید روبروی می شوید. برای عبور از سد آن کافی است که 1ثانیه قبل از اینکه به وسط محل آونگ خود برسد دکمه پرش را زده و از روی آن بپرید. پس از عبور از هر دو مانع مسیر را تا رسیدن به دشمنان خود ادامه دهید. در این قسمت نیز دو امتیاز دیگر را می توانید دریافت کنید. اولین امتیاز Attack From All Angles هست که باید به روی دشمنان خود پریده و دکه مثلث یا Y را زده تا آنها را پرتاب کنید. این کار را 15 بار انجام دهید. امتیاز بعدی And Stay Down! هست که باید 20 نفر از دشمنان خود را روی زمین نابود کنید. پس از کشتن همه دشمنان به سمت راست اتاق رفته و از دیوار بالا بروید و میله آهنی را بگیرید. سپس یک سری تغییرات رخ می دهد. میله سمت چپ اتاق را به کمک دیوار گرفته و به وسیله لبه چوبی قرار گرفته در روبروی خود میله بعدی را نیز بگیرید. مسیر را تا انتها ادامه دهید تا به بالا رسیده و به کمک الوارها و پرده به سطح مقابل برسید. حال یک سری از دشمنان شما به وسیله تله های قرار گرفته در قلعه از بین می روند. شما نیز برای عبور از میان آن ها باید دقت لازم را اعمال کنید زیرا در روبروی شما به سرعت در حال بسته شدن است. پس از عبور از در مقابل خود به اتاقی دیگر وارد می شوید. اهرم وسط اتاق را 90 درجه بچرخانید. سپس به سمت راست اتاق رفته و به کمک دو سطحی که به وجود آمده است مسیر را تا بالا ادامه دهید. حال بر روی میله آهنی پشت به دوربین بازی پریده تا تغییراتی اعمال شود و سپس به کمک پرده به سطح زمین بازگردید. حال اهرم را 180 درجه نسبت به وضعیت فعلی آن بچرخانید. در این هنگام به قسمت سمت راست-پایین اتاق رفته و به کمک دیوار و میله و سطح به وجود آمده به میلی آهنی که در اتاق تغییراتی را ایجاد می کند دست پیدا کنید و سپس به کمک پرده به پایین بازگردید. در این لحظه دشمنان به شما حمله ور می شوند و مانند همیشه باید آنها را نابود کنید. در این قسمت نیز یک امتیاز دیگر را می توانید دریافت کنید. این امتیاز Death From Above نام دارد و کافی است که 10 دشمن را با پریدن به روی آن ها و نابود کردن به صورت پیاپی از میان بردارید. پس از کشته شدن تمامی دشمنان به دو قسمت اضافه شده در اتاق رفته و به کمک سیستم Wall to Wall از آن بالا بروید و وارد اتاق شوید تا میان پرده ای به نمایش درآید.
پس از پایان میان پرده از در سمت راست خود بالا رفته و به سمت تخته چوب پشت خود پریده و سپس به سمت مقابل پریده و آجرها را بگیرید. حال کافی است از دیوار بالا رفته و تابوتی که در حال درخشیدن است را نابود کنید(در این لحظه امتیاز Power Boost را دریافت می کنید). سپس پایین آمده و از در مقابل خود عبور کنید و مسیر را با دقت و بدون برخورد به موانع ادامه دهید. در انتهای مسیر بالاخره برادر خود را پیدا می کنید و پس از گفت و گویی با او به مسیر ادامه خواهید داد. از پرده مقابل خود به پایین رفته و میله آهنی که مشاهده می کنید را فعال کنید. سپس از ستونی که در وسط صفحه مشاهده می کنید به قسمت مقابل رفته و میله آهنی مشابه دیگری را نیز گرفته تا ستونی دیگر نمایان شود. سپس خود را به کمک ستون ها به صفحه فلزی برسانید و پس از لمس آن به سرعت به سمت در رفته و از آن عبور کنید. میان پرده آخر این قسمت را تماشا کنید.






The work
پس از به دست آوردن کنترل پرنس مانعی را مقابل خود مشاهده می کنید که در داخل دیوار فرو می رود و بیرون می آید. زمانی که در داخل دیوار قرار دارد از روی آن حرکت کنید و به سطح مقابل بروید. سپس همین کار را با مانع بعدی انجام دهید با این تفاوت که در انتها به سمت راست پریده تا لبه پرتگاه را با دستان خود لمس کنید. حال به فضای خالی مقابل خود که در داخل دیوار قرار دارد پریده و در زمان مناسب از چرخ دنده سمت راست خود عبور کنید. در این زمان کافی است که مانعی دیگر که از بالا به پایین حرکت می کند و متحرک است را رد کرده و از آجرهای مقابل خود بالا بروید. پس از بالا رفتن کافی است لبه مشاهده شده در دیوار بالای خود را بگیرید. سپس در زمان مناسب از چرخ دنده های سمت راست خود عبور کنید. حال مسیر را تا رسیدن به یک مانع متحرک دیگر ادامه دهید. در این مانع فضای خالی مشاهده می شود. زمانی که هم سطح با شما قرار گرفت به سمت آن رفته و آن را بگیرید. سپس با استفاده از ستون هایی که مشاهده می کنید به قسمت متحرکی که در سمت راست شما قرار دارد بروید. در این زمان تنها کاری که لازم است انجام دهید انتقال پرنس به وسیله 4 میله آهنی که در مقابل شما قرار دارد و پایین رفتن از پرده قرمز رنگ می باشد. مسیر را تا Checkpoint بعدی ادامه دهید.
در این لحظه خود را در اتاق بزرگ دیگری می بینید. اهرم روبروی خود را 270 درجه بچرخانید. پس از این کار به وسیله الوارهای شکسته سمت چپ خود مسیر را ادامه دهید و از 2 مانع فلزی و تیغ دار نصب شده در سر راه خود عبور کنید. حال از دیوار مقابل بالا رفته و لبه آن را بگیرید. سپس در لحظه ای که فضای بالای سر پرنس خالی شد به لبه بعدی رفته و بلافاصله به لبه پشتی خود پریده و مسیر را تا رسیدن به یک در چوبی، داخل یک دهانه ادامه دهید.(مواظب تله های فلزی روی دیوار باشید) پس از رسیدن به در کافی است از آن بالا رفته و به سمت مقابل پریده و میله آهنی را بگیرید تا سکوی میانی اتاق به مکانی بالاتر منتقل شود. اهرم آن را 180 درجه بچرخانید و سمت سکوی مقابل بروید. این قسمت دقیقا قرینه ای از قسمت قبل است با این تفاوت که تله ها دقیقا دو برابر شده اند. کافی است همان مسیر مشابه را طی کنید و در نهایت میله آهنی را گرفته تا سکو دوباره به بالا منتقل شود. حال کافی است اهرم را 90 درجه بچرخانید و به سمت صفحه فلزی رفته و آن را لمس کنید. پس از ضربه زدن به آن به سرعت به عقب برگشته و 180 درجه دیگر اهرم را بچرخانید تا روبروی در قرار بگیرید. در این هنگام کافی است از در عبور کنید به منطقه بعدی وارد شوید.
پس از ورود به اتاقی بعد اهرم مقابل خود را 90 درجه بچرخانید. سپس از سمت راست خود مسیری که به وجود آمده است را ادامه دهید تا به سکوی مقابل برسید. سپس میله آهنی را جهت به وجود آمدن تغییراتی در محیط گرفته و بعد از دیدن تغییرات به سکوی روبروی خود بپرید. حال مسیری مشابه را دنبال کنید تا به یک اهرم دیگر برسید. آن را 90 درجه بچرخانید. سپس به کمک میله های سمت راست خود و پرده قرمز رنگ به کنار اهرمی که در ابتدای این اتاق چرخاندید رفته و آن را دوباره 90 درجه بچرخانید. سپس به کمک سکوی مقابل خود دوباره به نزد اهرم دوم برگشته و به کمک ستون به وجود آمده و میله ها به محل دشمنان خود بروید و آنها را نابود کنید(نکته: در این قسمت دشمنان خود را با زدن دکمه مثلث یا Y از لبه پرتگاه به پایین پرت کنید). حال کافی است که الوارهای تیغه داری که در مسیر قرار دارد عبور کنید تا به قسمت بعدی وارد شوید.




The Fortress Courtyard
پس از دیدن دشمن اصلی خودتان در این میان پرده که به فارسی روان هم صحبت می کند؛ کنترل پرنس را در اختیار می گیرید. دشمنان خود را نابود کنیدپ سپس به سمت راست دروازه رفته و به کمک دیوار میله آهنی را گرفته و مسیر را تا انتها ادامه دهید. حال کافی است از موانع روی دیوار عبور کرده و به کمک ستون ها، به سمت مقابل بروید. پس از آن از آجرها بالا رفته و دوباره موانع روی دیوار را رد کرده و خود را به سکوی مقابل برسانید. حال کافی است دوباره از موانع روی دیوار عبور کنید و با استفاده از ستون های سمت چپ، خود را به سکوی مقابل برسانید. در این زمان باید با چند دشمن دیگر نیز بجنگید و بهتر است که آنها را به پایین پرت کنید تا سریع تر از بین بروند. بعد از این کار از زیر تیغه مقابل خود عبور کنید و از موانع دیگری که بر روی دیوار تعبیه شده است عبور کنید تا در نهایت با کمک پرده قرمز رنگ خود را به سطحی پایین تر برسانید. در این بخش ابتدا در مرکز صفحه و دقیقا روبروی دروازه فلزی، به سمت چپ رفته و یک تابوت نورانی دیگر را نابود کنید. سپس به جلوی دروازه بازگشته و از سمت راست خود به سکوی مقابل بروید. حال کافی است از موانع تعبیه شده در دیوار عبور کنید و خود را به صفحه فلزی برسانید. بلافاصله پس از لمس کردن آن به سمت راست خود پریده و میله فلزی را بگیرید. از دروازه عبور کنید و میان پرده ای را تماشا کنید.
پس از اتمام میان پرده از دیوار سمت چپ خود به سمت پلکان مقابل رفته(در این لحظه امتیاز Floors are for losers برای شما باز خواهد شد) و قبل از پاگرد بالا پله ها از دیوار استفاده کنید زیرا کف پاگرد در حال خراب شدن است و باعث سقوط شما می شود. پس از عبور از این قسمت کمی جلوتر دوباره همین اتفاق خواهد افتاد که باید از دیوار استفاده کنید تا به پایین پرت نشوید. حال با تعدادی از دشمنان روبروی خواهید شد که پس از نابودی آنها به سمت دیوار مقابل خود رفته و سپس میله آهنی که در خلاف جهت حرکت شما قرار دارد را گرفته و تا دروازه مقابل برای شما باز شود. پس از باز شدن این در خیلی سریع از دیوار سمت چپ برای ادامه مسیر کمک بگیرید زیرا کف این قسمت در حال فرو ریختن می باشد. مسیر را تا رسیدن به موانع روی دیوار ادامه دهید. از موانعی که در سر راه خود مشاهده می کنید عبور کرده تا به صفحه فلزی شکل رسیده و با لمس کردن آن به قسمت بعدی وارد شوید. در این منطقه با اولین موجود غول پیکر بازی(Titan) روبرو خواهید شد. پس از کشتن آن موجود و تمام اسکلت های حاضر در منطقه به سمت راست رفته و صفحه فلزی را لمس کنید. سپس به کمک تغییرات به وجود آمده در محیط به سکویی که در سمت چپ خود مشاهده می کنید بروید. حال با کمک دیوار سمت راست خود به ستونی که در سمت چپ قرار دارد رسیده و مسیر را تا رسیدن بر روی الوار ادامه دهید. پس از رسیدن به الوار کافی است از دیوار مقابل خود بالا رفته و به سکوی مقابل برسید. سپس به کمک دیوار سمت چپ خود میله آهنی را گرفته و به سمت در باز شده بروید. در این بخش کافی است با تکنیکی که در اول بازی به شما آموختم تمامی الوارهای تیغه مانند را رد کرده و به انتهای مسیر برسید تا میان پرده ای را مشاهده کنید. پس از قرار گرفتن در ادامه مسیر کافی است که از موانع روبروی خود عبور کنید تا به تعدادی از دشمنان خود برسید. آن ها را نابود کنید و از اتاقی که در آن قرار دارید خارج شوید. از اولین تله عبور کنید و در میان دو تله به سمت پرتگاه بروید و از لبه آن آویزان شوید. سپس یک لبه به پایین تر رفته و مسیر را به سمت راست خود ادامه دهید تا بتوانید از یک سکو بالا بروید. حال کافی است تابوت نورانی دیگری را نابود کنید و پس از آن مسیر را تا انتها بازگشته و از مانع دوم نیز عبور کنید تا به اتاق بعدی برسید.
در این اتاق ابتدا اهرمی که در سمت چپ شما قرار دارد را 90 درجه بچرخانید. سپس به کمک سطحی که در مقابل خود مشاهده می کنید به قسمت مقابل رفته و از لبه دیوار به سکوی روبرویی خود برسید. در این جا 2 اهرم را مشاهده می کنید. در ابتدا اهرم سمت چپ را یک بار بچرخانید. سپس اهرم دیگر را 3 بار چرخانده و پس از این کار اهرم سمت چپ را 1 بار دیگر بچرخانید. سپس بر روی صفحه فلزی رفته تا چرخ دنده ها شروع به حرکت کنند. حال از فضایی که برای شما به وجود آمده در سریع ترین زمان ممکن استفاده کنید. از دهانه سمت چپ خود به روی آجرها پریده و مسیر را به سمت چپ تا انتها ادامه دهید تا بر روی یک سکوی متحرک قرار بگیرید. پس از حرکت آن و ثابت شدن دوباره آن کافی است به کمک دیوار مقابل به سکوی روبروی خود بروید و آخرین میان پرده این قسمت را تماشا کنید.




The Fortress Gates

در این بخش شما باید دروازه اصلی را ببنید. برای این کار 3 اهرم را در اختیار دارید که از سمت چپ آن ها را به ترتیب با شماره های 1، 2 و 3 نام گذاری می کنیم. ابتدا اهرم 3 را یک بار بچرخانید. سپس به سمت اهرم شماره 1 رفته و آن را دوبار بچرخانید. حال اهرم شماره 3 را بار دیگر بچرخانید تا چرخ دنده آزاد شود. کافی است دوبار دیگر اهرم 1 را بچرخانید تا چرخ دنده بیش از نیمی از راه را طی کند. حال بار دیگر به سوی اهرم 3 رفته و آن را بچرخانید. سپس به سمت اهرم 2 رفته و آن را بچرخانید. همین کار را یک بار دیگر انجام دهید. یعنی باردیگر به سمت اهرم 3 رفته و آن را چرخانده و سپس اهرم 2 را بچرخانید. در نهایت به سمت اهرم 1 رفته و آن را دوبار چرخانده تا چرخ دنده به انتها مسیر خود برسد. در این هنگام برای فعال سازی نهایی باید بار دیگر اهرم دو را چرخانده و در نهایت به سمت اهرم یک رفته و آن را برای آخرین با بچرخانید تا میان پرده ای به نمایش درآید.
پس از صحبت با برادر خود کافی است که به سکویی که در سمت راست خود مشاهده می کنید پریده و سپس به کمک آجرهای سمت چپ خود از دیوار بالا رفته تا صفحه فلزی را لمس کنید. پس از انجام این کار به سمت مقابل پریده و بر روی صفحه چوبی متحرک فرو آمده تا دروازه شروع به بستن شود(در این هنگام امتیاز Just us and them را به دست خواهید آورد). حال شما برای نجات جان برادر خود اقدام می کنید، اما سقوط می کنید و با لشکری از دشمنان مواجه خواهید شد. آنها را نابود کنید تا در پایان میان پرده ای را مشاهده کنید. پس اتمام این قسمت دروازه ای برای شما باز خواهد شد. از آن عبور کنید و از تله های قرار گرفته بر سر راه خود عبور کنید. در انتهای مسیر به درگاه جیوه ای مانند دیگری میرسید تا به نزد رازیا بروید و راه حل مشکل خود را پیدا کنید. پس از پایان مکالمه، شما یک قدرت جدید را دریافت خواهید کرد که در ادامه مسیر با آن آشنا خواهیم شد.
پس خروج از درگاه جیوه ای به سمت چپ رفته و دکمه نشان داده شده را فشار دهید تا آب ها یخ زده و شما از آن برای رفتن به سمت مقابل استفاده کنید. این کار را تا پایان مسیر ادامه دهید. معمای خاصی در این قسمت وجود ندارد. مسیر را تا رسیدن به مکانی که صدای ناله یک شخص را می شنوید ادامه دهید. بر روی صفحه فلزی رفته و از تله هایی که بر روی زمین قرار دارد عبور کنید. در نهایت از دروازه مقابل خود رد شده تا میان پرده ای را مشاهده کنید.




The Prison
در ابتدای این مرحله از دیوار سمت راست خود حرکت کرده و لبه آن را بگیرید. سپس به بالای پرده قرمز رنگ رفته و از آن به پایین بیایید. در این هنگام تعدادی از دشمنان رو مشاهده می کنید. آن ها را مانند همیشه و به راحتی نابود کنید. پس از این کار از تک ستون واقع در روبروی خود بالا رفته و به سمت مقابل پریده تا لبه دیوار را بگیرید. حال کافی است با استفاده از میله آهنی که مشاهده می کنید باعث جاری شدن آب شوید. پس از مشاهده کردن آب ها کافی است دکمه مربوطه را زده و از آن ها برای رسیدن به الوار مقابل خود استفاده کنید. حال دوباره به کمک دو ستون دیگر به الوار مقابل رسیده و از آب ها گذشته و مسیر خود را تا رسیدن به سطح بالاتر ادامه دهید(در صورتی که تا بحال از قدرت Power of Time 20 بار استفاده کرده باشید امتیاز Not how it Happened را کسب خواهید کرد). در سکویی که بر روی آن حاضر هستید، به جلو رفته تا بتوانید لبه خراب شده ای از دیوار را بگیرید. پس از این کار به کمک آجرها خود را به میله آهنی برسانید. سپس مسیر را تا رسیدن به ستون های آب جاری شده ادامه دهید و پس از گرفتن اولین ستون بتنی دکمه لازم را جهت یخ زدن آب ها فشار دهید تا ادامه مسیر برای شما میسر باشد. پس از گرفتن آخرین ستون به سمت راست خود پریده تا در میان پرده محلی که قرار است به آن جا برسید برای شما نمایان شود. این مسیر بسیار راحت و معمولی است. کافی است با استفاده از فواره های آب و فانوس های بزرگ فلزی و همین طور لبه های دیوار مسیر را تا رسیدن به دو پرده قرمز رنگ که بالای یکدیگر واقع شده اند ادامه دهید. پس از رسیدن به کف زمین با تعدادی دیگر از دشمنان مواجه می شوید. سعی کنید از جادوهای بازی استفاده کنید تا امتیازهای مورد نظر را در ادامه راه راحت تر به دست آورید. پس از نابودی آن ها به سمت راست صفحه رفته و صفحه فلزی را لمس کنید. سپس مسیر را تا رسیدن به میله فلزی و جاری شدن آب ادامه دهید. حال کافی است راه را تا میله آهنی واقع در وسط صفحه ادامه دهید تا مسیر جریان آب عوض شود. سپس با چند دشمن دیگر بجنگید. پس از پایان نبرد در سمت چپ دروازه اصلی فوازه آبی را مشاهده می کنید. از دیوار بالا رفته و آن را بگیرید. سپس 180 درجه چرخیده و رو به دیوار شوید. حال کافی است لبه مقابل خود را گرفته و مسیر را تا رسیدن به میله آهنی دیگری واقع در وسط صفحه ادامه دهید. پس تغییر دوباره مسیر آب ها به سطح زمین بازگشته و این بار به سمت راست دروازه اصلی بروید. به کمک دیوار فواره اول را گرفته و سپس دوباره رو به دیوار شده و از دیوار بالا بروید تا فواره بعدی را نیز بگیرید. پس از آن کافی است مسیر را ادامه دهید تا به آخرین فواره آب در همین سطح برسید. برای گرفتن فواره بالایی خود کافی است از تیکنیک حرکت روی دیوار به سمت بالا و پرش استفاده کنید. همین کار را برای گرفتن الوار بالای آخرین فواره انجام دهید تا به سطحی دیگر برسید. صفحه فلزی واقع بر روی این سطح را لمس کرده و از در باز شده عبور کنید. در راه رسیدن به در مواظب تله های روی دیوار و واقع بر روی زمین باشید. سپس مسیر را به راحتی ادامه دهید و از ستون های آب و دیوارها برای گذشتن از سد تله های موجود استفاده کنید. تا به آبشاری رسیده و با سر خوردن بر روی یک سطح شیب دار وارد منطقه بعدی شوید.



The sewer

پس از وارد شدن به فاضلاب باید با تعدادی از دشمنان بجنگید. زمانی که فرآیند نابودی آنها به اتمام رسید کافی است بین دو آبشار کوچکی که مشاهده می کنید ایستاده و باعث یخ زدن آب ها شوید. سپس از یکی از دیوارها بالا رفته و به سمت مقابل پریده(در زمانی که روی هوا هستید تا به سطح مقابل برسید یک لحظه دکمه مربوط به یخ زدن آب را ول کرد و سریع دوباره فشار دهید. این کار باعث می شود که بتوانید از مسیر مقابل خود بالا بروید) و مسیی را به سمت بالا ادامه دهید. حال کافی است لبه خالی دیوار را گرفته و از تله هایی که روی دیوار سمت چپ شما جاسازی شده است عبور کنید. کافی است در مسیر با استفاده از آب های یخ زده و لبه های دیوار خود را به بالا و به سطحی صاف و راهرو مانند برسانید. مسیر را تا رسیدن به یک فواره آب ادامه دهید. آب این فواره ها کم و زیاد می شود. زمانی که زیاد بود باعث یخ زدن آن شوید. حال به روی آن پریده و کمی بالا بروید تا الواری را بگیرید. سپس از دو ستون آب مقابل خود نیز عبور کنید و به لبه باریک مقابل خود پریده، اما پایین نروید. به سمت عقب برگشته تا تابوت نورانی دیگری را نیز مشاهده کنید. پس از گرفتن این تابوت به لبه باریک برگشته و از آن به پایین بپرید تا دشمنی جدید در یک میان پرده به نمایش درآید. این دشمن توانایی تولید اسکلت های کوچک تر و معمولی را دارد پس او را هدف اصلی خود قرار دهید. پس از نابودی تمام دشمنان اهرمی را مشاهده می کنید که باید به آن دست پیدا کنید. برای رسیدن به آن کافی است از دو دیوار نزدیک به هم استفاده کنید. پس از آن، اهرم را 180 درجه بچرخانید و به کمک فواره های روی دیوار میله فلزی را برای باز شدن دروازه بگیرید. سپس به کنار اهرم بازگشته و آن را 90 درجه به خلاف جهت قبلی چرخانده و با استفاده از ستون های آب دروازه را پشت سر بگذارید. پس از ردن شد از دروازه یک مسیر بسیار راحت را در پیش رو دارد که با استفاده از آجرها و دیوار باید به یکی دیگر از دهانه های فاضلاب برسید. در نهایت به داخل دهانه فاضلاب پریده و با دشمنانی که ناگهان ظاهر می شوند به مبارزه بپردازید. پس از نابودی آنها از سکوی سمت راست دهانه بالا رفته و میله آهنی را بگیرید. حال با جاری شدن ستون های آب می توانید به اهرمی که مشاهده می کنید دست پیدا کنید. به سمت اهرم رفته و آن را 90 درجه تغییر دهید. تنها کاری که لازم است انجام دهید استفاده از ستون های آب برای رسیدن به الوارهای سمت راست خود و عبور از موانع است. پس از رسیدن به یک سطح صاف، دو راه روبروی شما قرار دارد. مستقیم رفته تا تابوتی دیگر را مشاهده کنید. برای گرفتن این تابتوت باید در آخرین ثانیه که فواره اول در حال پاشیدن است باعث یخ زدن آن شوید. سپس فواره را گرفته و پریده، در این زمان که روی هوا قرار دارید یک لحظه دکمه یخ زدن را رها کرده تا فواره جلویی شما جاری شود؛ سپس کافی است فواره جلویی را به یخ تبدیل کرده تا به تابوت نورانی برسید. همین مسیر را بازگشته و بر سر دوراهی به سمت دیگر بروید. حال دوباره آب کف زمین را به یخ تبدیل کنید و روی آن رفته تا بتوانید از دیوار مقابل بالا بروید. تنها کاری که لازم است انجام دهید ادامه مسیر از روی آبشارهای آب رسیدن به منطقه بعدی بازی می باشد.



The Baths
پس از ورود به این بخش کافی است صفحه فلزی مقابل خود را لمس کرده تا آب جاری شود. در همین حین دکمه یخ زدن آب را فشار دهید. حال از دیوار یخ مقابل خود بالا رفته و میله آهنی که در خلاف جهت شما قرار دارد را بگیرید تا دروازه مقابل شما باز شود و سیل دشمنان به داخل اتاق جاری شود.(در این بخش می توانید بین 2 تا 4 امتیاز دیگر را به دست آورید. البته با این شرط که در مبارزات قبلی از قدرت ها و جادوهای خود استفاده کرده باشید. امتیازها شامل Prince of Fire، Prince of Water و Prince of Wind و Prince of Earth می شوند که برای هر یک باید 50 نفر از دشمنان خود را با جادوی ذکر شده نابود کنید). پس از نابود کردن تمامی دشمنان خود به اتاق بعدی بروید. در دو سمت اتاق 2 میله آهنی را مشاهده می کنید. هر دو میله را گرفته تا دیوارهایی از آب پدید آید. سپس به کمک این دیوارها خود را سکویی که در بالای اتاق مشاهده می کنید، برسانید. حال مسیر را تا رسیدن به یکی دیگر از تالارهای این بخش ادامه دهید. پس از رسیدن به تالار بعدی، فواره ای که قطع و وصل می شود را جلوی خود مشاهده می کنید. در زمان مناسب آن را گرفته و مسیر را تا رسیدن به سکوی مقابل ادامه دهید. حال کافی است آب ها را به یخ تبدیل کنید و با استفاده از دیوار بتنی و یخی به فواره یخی رسیده و به سکوی مقابل بروید تا میان پرده ای دیگر را مشاهده کنید.
پس از جدال لفظی با برادر خود مالک، به مسیر خود از طریق فواره های آب و میله آهنی ادامه دهید تا به سکویی در روبروی خود برسید. سپس با کمک دیوار میله آهنی را گرفته و باعث به وجود آمدن جریان های جدید آب شوید. پس از این کار کافی است به کمک ستون های به وجود آمده از آب مسیر خود را تا میله آهنی دیگر ادامه دهید تا ستون های جدیدتری به وجود آیند. حال به سکوی چوبی روبروی خود پریده و از دیوار سمت چپ جهت گرفتن ستون های سمت راست خود کمک بگیرید. مسیر را که کاملا واضح و مشخص است را تا رسیدن به Checkpoint بعدی ادامه دهید. روبروی خود میله ای را مشاهده می کنید. آن را گرفته و سپس دیواری یخی را جلوی خود پدید آورید. از آن بالا رفته و به سرعت به سمت میله پشت خود پریده و آن را بگیرید. سپس از آبشار روبروی خود عبور کرده تا به سکوی مقابل برسید. موانع عادی و همیشگی بازی را تا رسیدن به یک اتاق آبی رنگ رد کرده و مسیر را ادامه دهید. پس از رسیدن به اتاق به کمک دو پرده قرمز رنگ و میله ای که در میان آن ها قرار دارد این قسمت را نیز به پایان برسانید.




The Royal Chambers

در این بخش مسیر را تا رسیدن به اتاقی مستطیل شکل و دارای حوضی در وسط ادامه دهید. در سمت راست اتاق صفحه فلزی را لمس کرده و به کمک فواره ها و دیوار یخی خود را به سکوی بالاتر برسانید. بر روی سکوی بعدی نیز همین عمل را تکرار کنید تا به کمک لبه دیوار خود را به الوار بالای سرتان برسانید. حال کافی است مسیر مشخص شده را ادامه دهید تا میان پرده ای به نمایش درآید. در این بخش راتاش دشمن اصلی شما، مکان شما را پیدا می کند. مسیر را به سمت راست ادامه دهید و با استفاده از عوارض محیطی خود را به ستون یخی مقابل برسانید و از آن پایین بروید. سپس به پشت خود پریده و مسیر را تا انفجار بعدی ادامه دهید. پس از انفجار کافی است با استفاده از دو ستون سمت راست خود و ستونی از یخ که در سمت چپ پدید می آید مسیر را ادامه دهید. با استفاده از فواره های یخی مسیر را تا دیواری از یخ ادامه دهید. از روی آخرین فواره پریده و همزمان دست خود را از روی دکمه تبدیل آب به یخ برداشته تا از دیوار عبور کنید. حال خود را در اتاقی دیگر مشاهده می کنید. کافی است با استفاده از ستون ها، الوارها و لبه های دیوار و در نهایت یک پرده قرمز رنگ، پرنس را به میان سیلی از دشمنان پرتاب کنید. پس از نابودی تمام آنها به سمت چپ خود رفته تا ستونی از آب را مشاهده کنید. آن را تبدیل به یخ کرده و سپس هر دو صفحه فلزی که مشاهده می کنید را به سرعت لمس کرده تا دروازه مقابل شما باز شود. حال تابوت نورانی دیگری را مشاهده می کنید که آن را نابود کنید. پس از این کار مسیر را به سمت مقابل ادامه دهید و از موانع عبور کنید تا دشمن اصلی خود را دوباره مشاهده کنید. پس از نابودی زمین مقابل خود از دیوار سمت راست برای رسیدن به فواره های یخی سمت چپ خود استفاده کنید. سپس بار دیگر زمین جلوی شما منفجر خواهد شد. به کمک دیوار بتنی-یخی سمت چپ خود ستون سمت راست را گرفته و مسیر را تا انفجار دوباره زمین ادامه دهید. حال کافی است که یکی در میان به کمک فواره های یخی از داخل دیوارها یخی عبور کنید تا به اتاقی در مقابل خود برسید و بار دیگر از دستان او فرار کنید.
در این اتاق کمی به جلو رفته تا دشمنان به سمت شما حمله ور شوند. پس از نابود کامل دشمنان به سمت راست خود و بین دو آبشار بروید. آب را به یخ تبدیل کنید. به کنار آبشار سمت راست رفته و از آن بالا بروید. سپس میله پشت خود را گرفته و از آبشار مقابل خود بالا رفته و همین کار را بار دیگر انجام دهید تا به بالاترین سکوی این قسمت دست پیدا کنید. سپس از به سمت چپ خود رفته و به کمک میله ها خود را به سکوی سمت چپ برسانید. حال با استفاده از یک میله به آخرین میله آهنی رسیده و با گرفتن آن باعث شوید که دروازه مقابل شما باز شود. حال وارد راهروی روبروی خود شوید تا بار دیگر راتاش را ببینید. دیوار و زمین سمت چپ شما خراب خواهد شد. پس برای دست یافتن به ستون یخی سمت چپ از دیوار سمت راست استفاده کرده و آن را بگیرید. بعد از آن مسیر را تا دیوار یخی ادامه دهید. زمانی که به آن برخورد کردید آن را به آب تبدیل کنید و عبور کنید. حال دوباره دیوار را به یخ تبدیل کرده و به کمک دیوار بتنی از این قسمت بالا رفته تا در سمت راست خود الوارهایی را مشاهده کنید. با استفاده از یک ستون یخی و یک ستون چوبی خود را به پرده قرمز رنگ رسانده و از آن به پایین بروید. پس از دیدن یک پیش نمایش به مسیر خود ادامه دهید و از مقابل موانع معمولی حاضر بگذرید تا به اتاقی وارد شوید که دشمنان پرنس در آنجا حضور دارند. پس از نابودی کامل آن ها از پله ها بالا رفته و از سمت راست خود بالا رفته تا لبه دیوار را بگیرید. در قسمت بالا آجرهایی را مشاهده می کنید. از آنها بالا رفته و با کمک میله آهنی تابوت نورانی دیگری را نابود کنید. حال با کمک پرده به پایین بازگشته و دوباره لبه دیوار را بگیرید. سپس با تبدیل آب به یخ از این منطقه عبور کنید تا شاهد آخرین میان پرده این بخش باشید.





The Observatory
از سمت راست خود شروع به حرکت کنید. مسیر کاملا واضح و مشخص است. پس از رسیدن به سکویی که در سمت راست آن دروازه ای قرار دارد؛ به کمک دیوار کنار این دروازه میله مقابل را بگیرید تا شاهد تغییراتی در محیط باشید. حال از مسیری که مشاهده می کنید به سمت اهرم مقابل رفته و آن را 180 درجه یا همان دو بار بچرخانید. سپس از مسیری که آمده اید بازگشته و بر روی سکوی مشخص شده بروید. در این زمان با تبدیل ستون ها و فواره ها به یخ می توانید مسیر خود را به سمت چپ ادامه دهید تا لبه دیوار را بگیرید. سپس مسیر را به سمت راست ادامه دهید تا به سکویی برسید. پس از رسیدن به این سکو آجرهایی را بر روی دیوار مشاهده می کنید. از آنها بالا رفته تا به سکویی برسید که در آن قادر به گرفتن یک میله آهنی باشید. سپس به تغییرات اعمال شده در محیط توجه کنید. در این هنگام 2 اهرم را مشاهده می کنید. به سمت دستگاه اصلی ایستاده و به سمت اهرم راست بروید و آن را یک بار بچرخانید. سپس به سمت اهرم سمت چپ رفته و آن را دوبار بچرخانید تا راه برای شما هموار شود. حال می توانید به قسمت مرکزی دستگاه رسیده و آن را 180 درجه بچرخانید تا بتوانید میله مقابل خود را بگیرید. پس از انجام این کار کافی است با استفاده از لبه های دیوار و فواره آب به سکوی بعدی بروید. در این میله آهنی دیگری را گرفته تا تغییرات محیط را مشاهده کنید. حال دو اهرم برای شما قابل استفاده است. ابتدا اهرم سمت چپ را یک بار 90 درجه به سمت جلو بچرخانید. حال اهرم دیگر را 90 درجه به سمت عقب بچرخاید و در نهایت با چریخاندن نهایی اهرم سمت چپ به میزان 90 درجه کار به اتمام میرسد و میان پرده ای را مشاهده می کنید. در این قسمت زمانی که صفحه زرد به مقابل شما آمد به روی آن پریده و همه چیز را تبدیل به یخ کنید. سپس از ستونی یخی مقابل خود بر روی صفحه کرم پریده و منتظر بمانید. زمانی که مکان آن تغییر پیدا کرد و صفحه زرد به صورت شکسته مقابل شما پدیدار شد، بر روی آن قدم بگذارید. حال با یک تغییر دیگر صفحه کرم مقابل شما پدیدار می شود. به روی آن پریده و صبر کنید. حال صفحه قرمز را مشاهده می کنید، قدم های خود را بر روی آن قرار دهید. سپس برای آخرین بار بر روی صفحه زرد پریده تا به نقطه مقابل رسیده و میان پرده ای را مشاهده کنید.
در این بخش به سمت چپ خود رفته و به کمک لبه دیوار و پرده قرمز رنگ به پایین بروید. حال مسیر را تا اتاقی که صدای آب در آن می آید ادامه دهید. پس از این کار از دیوار روبروی خود جهت رسیدن به ستون های یخی کمک بگیرید. به این نکته دقت کنید که در حین پرش از هر ستون به ستون دیگر باید مکثی جهت یخ زدن آن انجام دهید. در نهایت به کمک پرده قرمز رنگ به طبقه پایین تری بروید. در این زمان شما با تعداد زیادی از دشمنان روبروی می شوید از جمله یک Titan. برای نابود راحت تر ابتدا کاری کنید که Titan به سمت بقیه حمله ور شود و آن ها را نابود کند. در نهایت برای نابود خود او کافی است دکمه X و یا مربع را نگاه داشته و به او ضربه بزنید. بعد از مدتی او نابود می شود و محیط را برای ادامه مسیر شما محیا می کند. از لبه دیوار بالا بروید تا در راهرویی قرار بگیرید. از تله های ساده و ابتدایی این قسمت نیز بگذرید تا در نهایت به قسمت بعدی وارد شوید.




The Throne Room

از در سمت راست خود وارد شوید تا شاهد نبرد برادر خود در مقابل راتاش باشید. برای رسیدن به او باید موانعی را پشت سر بگذارید. در ابتدا از سمت چپ خود با استفاده از دو فواره یخی و یک دیوار یخی مسیر را به بالا تیغه ای بتنی طی کنید. سپس به تیغه مقابل خود پریده و به کمک پرده سمت راست خود به پایین آمده تا لبه دیوار را بگیرید. پس از انجام این کار به کمک فواره یخی بر روی یک تیغه دیگر پریده و ستون مقابل آن را بگیرید و مسیر را تا رسیدن به راتاش ادامه دهید.
قبل از شروع مبارزه این نکته را یادآور بشوم که در صورت تمایل به گرفتن امتیاز Untouchable نباید هیچ ضربه ای را از سوی راتاش دریافت کنید. مبارزه شامل چند بخش می شود. در بخش اول کافی است که به او ضربه زده و برای جاخالی دادن از دکمه B یا دایره استفاده کنید. پس از این که یک چهارم جان او خالی شد شما باید از منطقه ای که به نمایش در می آید بالا بروید. ابتدا از آجرها بالا بروید. در ادامه پس از نابودی زمین جلوی پای خود به کمک دیوار و فواره یخی به سطح دایره شکل مقابل بروید. حال دوباره از آجرها بالا رفته و مسیر را تا رسیدن به مکان فعلی او ادامه دهید. در این جا راتاش از دست شما فرار می کند. برای رسیدن به او کافی است با استفاده از ستون های آب و میله آهنی واقع در بین پرنس و راتاش، به او دست پیدا کنید. حال دوباره باید با او در میدان اصلی به مبارزه بپردازید. او تعدادی اسکلت را هم به سمت شما می فرستاد که نابود کردن آن ها کار راحتی است. پس از مبارزه ای سهمگین، بعد از زانو زدن راتاش به پشت او رفته و
پویا قلی پور بازدید : 137 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

داستان بازی «ملینا» که یکی از اهداف آن ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان است بر اساس یک کتاب شعر کودک شکل می‌گیرد که این امر خود باعث ارتباط عمیق‌تر کودک با شخصیت اصلی بازی خواهد شد.
«ملینا» دختری کنجکاو و بازیگوش است که می‌خواهد همه چیز را شخصا تجربه کند و همین موضوع باعث می‌شود که بازی‌باز بتواند از طریق این بازی در تجربه‌های مختلف شرکت کند.
در اولین قسمت ازاین بازی، «ملینا» که از زمان خوابش گذشته است برای تماشای فیلم به سراغ تلویزیون می‌رود که ماجرا از روشن شدن آن شروع می‌شود، «ملینا» طی ماجرایی به درون تلویزیون کشیده می‌شود و این شروع راهی دراز و پر دردسر است که او باید برای بازگشت به خانه طی کند. این بازی رایانه‌ای شامل چهار فصل است که در تهران، چین، جنگل و فضا اتفاق می‌افتد و هر فصل نیز خود شامل چند مرحله است .
داستان این بازی برگرفته از اولین جلد مجموعه اشعار کودکانه ملینا به نام «ملینا خوابش نمیاد» نوشته سارا صیاد حقیقی است.



مدیر پروژه:

شاهین صیاد حقیقی

سبک بازی:

 کودکان  
پویا قلی پور بازدید : 4875 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

حماسه آلواتان شرح دلاوری‌های شهید محمود کاوه و همرزمانش با ضدانقلاب در کوه‌های آلواتان کردستان در جریان جنگ‌ تحمیلی است. کاظم، همرزم سردار شهید محمود کاوه، با راهنمایی‌های او به روستایی می‌رسد که ضدانقلاب آن را به تصرف درآورده و اهالی روستا را به شهادت رسانده‌اند. کاظم باید جاسوس را پیدا کند و ...



سبک بازی:

 اکشن اول شخص  
نقد و بررسی کامل

توسط تبيان مشهد در حال طراحي است:

بازي هشت مرحله‏اي نبرد آلواتان

طيف وسيعي از كاربران رايانه‏ها مخاطب بازيهاي رايانه‏اي بوده كه اين پتانسيل به خوبي توسط شركتهاي بزرگ توليد بازي هاي رايانه‏اي در دنيا تشخيص داده شده و اين شركتها تمام تلاش خود را در راستاي به دست آوردن سهم بيشتري از اين بازار بكار گرفته‏اند. اين شركتها در راستاي دستيابي به اين هدف، از ابزارهاي و روشهاي مختلفي استفاده ميكنند. از طراحي محيطهاي سه بعدي زيبا و با گرافيك بسيار قوي و هنرمندانه گرفته تا ايجاد ارتباط واقعي و متقابل با كاربر بر اساس قوانين فيزيكي دنياي واقعي. برخي نيز با هدف قرار دادن نياز كاربران به هيجان، به طراحي بازيهاي مهيج پرداخته و بدين طريق سهمي از اين طيف گسترده مخاطبان را به خود جذب كرده‏اند. اما با وجود گوناگوني تكنيكها و ابزارهاي بكار گرفته شده در آنها ،اكثر اين بازيها هيچگونه پيام فرهنگي و آموزشي براي كاربران نداشته و صرفاً به پر كردن اوقات كاربران پرداخته و كاربر، حتي بعد از بازيهاي طولاني و بي وقفه، در هيچ زمينه علمي، فرهنگي و يا اجتماعي، افزايش مهارت و كارايي نخواهد داشت.

واحد طراحي بازيهاي رايانهاي شركت تبيان ،مركز مشهد، در سال 1387 فعاليت خود را آغاز نمود.

هدف كار اين گروه، بكارگيري ابزارهاي مناسب ساخت بازي در جهت بومي‎سازي فناوريهاي توليد بازي مي‏باشد. بازيهايي كه دغدغه طراحان آن صرفاً جذب مخاطب و افزايش تعداد آنها نيست. بلكه هدف ارائه مفاهيم و ارزشهاي فرهنگي، ديني، اجتماعي و اعتقادي از يك سو و معرفي بزرگان و نوابغ و خردمندان اين مرز و بوم از سوي ديگر مي‏باشد تا هم از اتلاف وقت مخاطبان جلوگيري نموده و هم گامي در افزايش معلومات و توان و مهارتهاي فرهنگي-اجتماعي افراد برداشته باشد.

البته در اين راستا، اين گروه با بهره‏گيري از افراد و نيروهاي توانمند، تمام توان خود را بكار گرفته‏اند تا گنجانيدن مفاهيم و ارزشهاي ذكر شده،با وجود محدوديتهاي ابزاري، با كيفيت مطلوب و مناسبي صورت پذيرد. اميد است كه در آينده‏اي نزديك، مسئولين محترم مربوطه و دست‏اندركاران امور فرهنگي و اجتماعي، اهميت موضوع را بررسي نموده و موانع و محدوديت‏ها را برطرف نمايند.

طي مذاكراتي كه با كنگره سرداران شهيد استان خراسان انجام شد، با توجه به ايفاي نقش ارزنده سرداران اين استان در پيروزي كشورمان در دفاع از ميهن، اولين پروژه اين گروه در اين مسير ،طراحي بازي هشت مرحله‏اي نبرد آلواتان تعيين گشت.

نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان

آلواتان نام روستايي در كردستان است كه شاهد درگيريها و رشادتهاي شهيد محمود كاوه، يكي از بزرگمردان دفاع مقدس بوده است. استراتژي ها و راهكارهاي ارائه شده توسط اين شهيد بزرگوار و رشادت هاي ساير رزمندگان ايران به همراه از خود گذشتگي ها و همكاري هاي نيروهاي كرد منطقه، توانست دشمن را با وجود در اختيار داشتن تسليحات فراوان و نقاط سوق‏الجيشي منطقه، وادار به عقب‏نشيني نمايد.

طي اين هشت مرحله، مخاطب در محيطي كه تا حد ممكن شبيه محيط واقعي نبرد و روستاهاي آن منطقه طراحي شده قرار خواهد گرفت و ضمن درك دشواري هاي نبردهاي انجام شده، با ساختار محيطي و اقليمي آن منطقه از از كشور عزيزمان آشنا خواهد شد.

براي طراحي اين بازي، ابتدا مطالعات و تحقيقات گسترده‏اي جهت جمع‏آوري مستندات مربوطه و درك محيط و شرايط نبرد صورت گرفته است. در اين راستا از همكاريهاي ارزنده برادر ايافت، از همرزمان شهيد كاوه و حاضرين در آن نبرد بهره‏گيري شده است.

نبرد آلواتان

همچنين جهت بازسازي و طراحي سه بعدي و تا حد ممكن واقعي محيط مربوطه و بناها و افراد و تشخيص پوشش و فرهنگ ساكنان منطقه مطالعات فراواني صورت گرفته است.

نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان نبرد آلواتان 
نبرد آلواتان

هم اكنون مرحله اول اين بازي در حال توليد بوده و موانع و مشكلات تكنيكي انجام كار تا حد زيادي برطرف شده است.

اميد است كه راهنمايي ها و نظرات ارزنده دوستان و مخاطبان و همچنين همكاري سازمانها و ارگانهاي فرهنگي، ياريگر تلاشمان در راستاي نيل به اين اهداف گردد.

علاقمندان مي توانند دموي اين بازي رايانه اي را اينجا مشاهده نمايند.

 

مدير روابط عمومي دفتر تبيان خراسان به نقل از مدير كنترل پروژه بازيهاي رايانه‏اي دفتر مشهد

پویا قلی پور بازدید : 395 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

 

خانم طلا، یه مرغ شیطون و از خود راضی بود که همیشه به خاطر پرهای زیبا و طلایی رنگی که داشت بسیار مغرور و از خود متشکر بود و پز زیبایی خودش را نزد دوستانش می داد و به همین دلیل همه دوستان خود را رنجانده بود.
یکی از روزها وقتی خانم طلا از خواب برمی خیزد متوجه می شود که تمام پرهایش ریخته و هیج نشانی از پرهای زیبای گذشته اش نیست .بازیکن در طول بازی در نقش خانم طلا بایستی از دوستان او(شامل الاغ،کلاغ،مرغ سیاه خاله و راسو) برگ چنار بگیرد (به نوعی آنها خانم طلا را ببخشند) تا پیر دانا برای خانم طلا داروی شفا بخش بسازد.هر یک از دوستان طلا برای دادن برگ چنار به او شرط هایی دارند و این شرط ها خانم طلا را با حیوانات جدید و بازی های متفاوت رو به رو می کند(ویژگی اصلی بازی انیمیشن های متفاوت و صدا گذاری شده جذاب برای کودکان است که در کنار مراحل مختلف و زیاد بازی حالت  بازی-کارتون به خود می گیرد.

 

 

لا از خواب برمی خیزد  ودکان است که در کنار مراحل مختلف و زیاد بازی حالت  بازی-کارتون به خود می گیرد.

 

پویا قلی پور بازدید : 132 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (1)

«زندگی جدید سارا» یک بازی سوم شخص open world است که زندگی یک دختر دانشجو را در یکی از شهرهای ایران شبیه سازی می کند. سارا دانشجوی سال اول رشته ادبیات فارسی است که در بدو ورود به دانشگاه با مشکلات مختلفی روبرو میشود. بازیکن در نقش سارا باید با این مشکلات کنار آمده و در کنار آن یک زندگی دانشجویی در شهر را اداره کند.

پویا قلی پور بازدید : 69 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)
اگر بخواهیم صادق باشیم , افسانه دراکولا در تعداد بسیار زیادی از کتاب ها , فیلم ها و بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار گرفته است.همه کسانی که دراکولا را می شناسند حتما قبل از انجام بازی , در مورد دراکولا نوعی ذهنیت از پیش دارند و تقریبا انتظار شخصیت های خاصی را از جمله : ون هلسینگ , مینا و جاناتان هارکر و... دارند ؛ اما مسلما همه ما از این شخصیت ها انتظار بازیگرانی را می کشیم که در فیلم های مختلف و به خصوص فیلم های معتبر تر مشاهده کرده ایم.
 
 بعنوان اولین و مهم ترین توصیه برای لذت بردن از بازی باید گفت بهتر است تمام ذهنیت خود را از بازیگرانی که قبلا این نقش ها را بازی کرده اند و در کل تمام داستان ها و فیلم های دراکولایی که شبیه به هم بوده است پاک کنید تا بتوانید این بازی را لمس کنید.شما در همان ابتدای بازی با موسیقی ها و دیالوگ های خود و به جا مواجه خواهید شد که البته نمی توان گفت صداگذاری این بازی یک شاهکار است , اما واقعا خوب کار شده است.در واقع لهجه ها و تون صدا ها خیلی واضح و شفاف تر از آنچه است که انتظار می رفت.
 
 نکته بعدی که شما متوجه می شوید این است که گرافیک بازی ( با وجود اینکه سبک بازی اشاره-حرکت است) بسیار مناسب و وهم برانگیز طراحی شده است . با توجه به اینکه وقایع بازی در بین سال های 1800 تا 1810 رخ می هد بسیار لازم است که همه چیز به تناسب زمان و در جای خودش باشد تا محیط بازی واقعی تر جلوه کند و باید گفت گروه سازنده این بازی به خوبی از پس این کار برآمده اند.

 


 

شما باید در محیط های مختلف بازی , به دنبال چیزهای متفاوت بگردید و این خود نوعی کار معما مانند است زیرا یه جست و جوی زیادی نیاز دارد .اما قابلیتی در بازی گنجانده شده است که شما می توانید با استفاده از آن تمام اشیائی را که قابل دستکاری یا برداشتن است ببینید. در واقع این نوع بازی کردن مخصوص متقلبان و کسانی است که خیلی حوصله ندارند وقت خود را در یک بازی فکری به جای حل کردن معماهای واقعی برای پیدا کردن اشیا مختلف بگذرانند!
 
 یکی از جالب ترین نکات بازی اینجاست که داستان دراکولا به نوعی در این بازی از نو طراحی شده است.جاناتان هارکر نامه ای فوری برای ون هلسینگ ( که به نظر می رسد مربی او باشد ) می فرستد و شما در نقش ون هلسینگ وظیفه دارید از طریق سر نخ هایی که بدست می آورید پی ببرید که دراکولا کجا می رود و او را فبل از اینکه مینا هارکر را به جایی نا معلوم ببرد متوقف کنید.
 
 Dracula origin برای کسانی که بدنبال کشف رازهای پنهان و موضوعات سری می گردند مناسب است .البته باید حوصله زیادی نیز در راه پرده برداری از این حقایق داشته باشید.

 

پویا قلی پور بازدید : 65 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)
تقریبا سه سال از آخرین باری که بازیکنان توانستند در دنیای شاهزاده ایرانی به جست و جو و کاوش بپردازند می گذرد زیرا آخرین نسخه بازی شاهزاده ایرانی یعنی دو تاج (The two thrones) در سال 2005 منتشر شد. از همان موقع انتظار بازیکنان کنسول ها و رایانه شخصی برای خبری از نسخه چهار بازی آغاز شد تا اکنون که زمزمه های از ساخت نسخه چهارم با عنوان اعجوبه ( Prodigy) به گوش می رسد.
 
 باید گفت این نسخه از بازی شاهزاده ایرانی تفاوت و نو آوری را در تمامی زمینه ها معنی می کند.این نسخه از بازی نسبت چندانی با سه نسخه قبلی یعنی : شن های زمان ، جنگجوی درون و دو تاج ندارد.این بار قهرمان تنومند داستان ما باید به مبارزه با دشمنی شیطانی به نام اهریمن (Ahriman) بپردازد که قصد دارد درخت زندگی را نابود نماید.اما اصلا نگران مبارزه با این دشمن وحشتناک نباشید زیرا این بار شما تنها نیستید بلکه به وسیله یک شخصیت مونث به نام الیکا (Elika) همراهی می شوید.
 
 الیکا که یک شخصیت کاملا جدید در بازی است، دارای توانایی ها و مهارت های جنگی مخصوص خود می باشد که بر خلاف شخصیت مونث نسخه های قبلی یعنی فرح ( Farah) نه تنها باعث کندی و دردسر برای شما نمی شود بلکه حرکت ها و مهارت هایی دارد که حتی گاهی به یاری شما نیز می آیند . همچنین او فردی هماهنگ با شماست و می توانید با یکدیگر حرکات آکروباتیک زیبایی را انجام دهید یا با هم فکری و کمک دو نفره ، معماهای بازی را حل نمایید.
 
 گرافیک بازی نیز کاملا از قالب گذشته خود رخت بر بسته است و از آن نمای واقع بینانه نسخه های قبلی دور شده است.گرافیک نسخه ی " شاهزاده ایرانی : اعجوبه" بیشتر به صورت فانتزی است و به شما این حس را می دهد که در یک تصویر و نقاشی بزرگ حضور دارید.محیط بازی نیز به همین ترتیب دستخوش تغییراتی شده است و این بار شما دیگر با یک فضا و محیط خطی رو به رو نیستید بلکه دنیای بزرگی را پیش رو دارید که می توانید تقریبا آزادانه در آن حرکت کرده به جست و جو بپردازید. شما می توانید انتخاب نمایید که ابتدا به کجا قدم بگذارید و چه کاری را در اولویت قرار دهید اما توجه داشته باشید که ترتیب و چگونگی انجام کارها در بازی بر پایان داستان نیز اثر می گذارد ، در واقع ما با یک بازی دارای چند پایان مختلف رو به رو هستیم.

 


در نظام مبارزه ای نیز شاهد تغییراتی خواهید بود و این بار تقریبا تمام نبرد ها و مبارزه ها به صورت یک در مقابل یک طراحی شده اند پس دیگر خبری از جنگ با یک گروه از دشمنان در یک محدوده زمانی نیست.تقریبا تمام مبارزات بازی بر مبنای وجود رئیس ها ( یا به اصطلاح غول ها) می باشد، یعنی شما در هر جنگ تن به تنی از بازی با یک موجود یا فرد خاص رو به رو هستید که باید قبل از مقابله آن کاملا از کافی بودن قدرت و مهارت های خود با خبر شوید.اما این تنها الیکا نیست که قرار است در این مبارزات شما را یاری نماید بلکه اجزا و ابزار محیطی نیز نقش موثری دارند و قابل استفاده در برابر دشمنان هستند.حتی یک دوربین یا نمای جدید نیز در هنگام مبارزه وجود دارد که سبک و طرزی سینمایی تر را به نبرد شما می بخشد.

حرکات و آکروباتی زیبا و هماهنگ بین شاهزاده و الیکا و همین طور چندین و چند نو آوری و نکته مثبت دیگر ، همراه با یک داستان زیبا و جذاب در انتظار کاربران رایانه شخصی ، PS3 و Xbox360 خواهد بود.منتظر " شاهزاده ایرانی : اعجوبه " باشید....

 

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بازی انلاین shell shock live2

    بازی انلاین shell shock live 2 در پویا انجمن.

    کلیک کنید


    آمار سایت
  • کل مطالب : 154
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 50
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 242
  • بازدید ماه : 170
  • بازدید سال : 6,878
  • بازدید کلی : 148,946